Portal usług dla dzieci

+ dodaj darmowe ogłoszenie + dodaj firmę bezpłatnie

Pociążowe kilogramy

Artykuł nr 82 utworzony: 14.06.2013, 11:12

Jeśli niedawno urodziłaś dziecko i nie jesteś jedną z tych super mam, które kurczą się w błyskawicznym tempie i po porodzie ważą mniej niż przed, to prawdopodobnie bardzo stresujesz się swoimi nadliczbowymi kilogramami. Frustrację młodych mam mogą dodatkowo potęgować modelki i aktorki z kolorowych czasopism, które chwalą się atletycznymi (lub anorektycznymi) kształtami już w dwa tygodnie po rozwiązaniu. Nie przejmuj się tym, ponieważ to tylko fikcja fotoshopa i efekt pracy drogich dietetyków i trenerów. Kierując się naszymi radami w naturalny sposób odzyskasz dobre mniemanie o swoim wyglądzie.

Wygląd nie jest najważniejszy

Naprawdę nie jest, choć brzmi to dość dziwnie w kontekście tekstu o zrzuceniu wagi. Młode mamy powinny jednak chyba bardziej troszczyć się o zdrowie i dobre samopoczucie swoje i dziecka, a nie o to czy pasują do wyśrubowanych kanonów urody. Zachęcamy oczywiście młode mamy do racjonalnego odżywiania i ćwiczeń fizycznych, ale cały czas powinna towarzyszyć temu refleksja, że ma to służyć zdrowi, a nie figurze. W ten sposób, dbając po prostu o to by być sprawną i mieć siłę do opieki nad maleństwem, znacznie szybciej pozbędziesz się nadwagi, ponieważ masz do tego słuszną motywację.

 

Stopniuj wysiłek

Pierwsze tygodnie po porodzie to czas kiedy powinnaś skupić się na macierzyństwie i dochodzeniu do siebie po ogromnym wysiłku ciąży i porodu. Wszelkie forsowne aktywności są nie wskazane w tym okresie, ale jeśli chcesz szybko wrócić do formy, możesz w szpitalu lub w swojej szkole rodzenia zapytać o specjalne ćwiczenia dla kobiet w połogu.

W drugim i trzecim miesiącu możesz pomyśleć o takich aktywnościach jak joga czy pilates. Takie ćwiczenia nie są zbyt męczące, a wspaniale dbają o mięśnie i kręgosłup (obciążony opieką nad maluchem). Przy okazji można zrzucić parę kilogramów w przyjemny sposób.

 

Znajdź czas i aktywność dla siebie

Kolejnym krokiem mogą być szybkie marsze, bieganie lub basen. Pamiętaj by nie podchodzić do aktywności zbyt ambitnie i nie forsować się zbytnio. Zacznij od małych kroczków, kilku długości basenu, a potem stopniuj czas i wysiłek, który pomoże ci zrzucić ciążowy tłuszczyk.

Wiele mam traktuje długie spacery z wózkiem lub z innymi mamami jak dobrą kurację odchudzającą i to rzeczywiście działa. Nie daje błyskawicznych rezultatów, ale aby zdrowo schudnąć potrzeba czasu i cierpliwości.

Warto znaleźć taką aktywność fizyczną, która sprawia nam radość i oddawać się jej regularnie bez wyrzutów sumienia. Z pewnością możesz wygospodarować dwie lub trzy godziny tygodniowo, podczas których na przykład ojciec dziecka będzie się nim zajmował. Chwila odpoczynku od domowych obowiązków zwyczajnie ci się należy.

 

Nie przesadzaj z dietą

Młoda mama, która w dodatku karmi piersią, nie powinna sobie odmawiać jedzenia. Jeśli więc chcesz schudnąć, to skup się raczej na jakości pożywienia. Pięć niedużych posiłków spożywanych co trzy godziny, powinno zapewnić tobie i dziecku wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dodatkowo regularne jedzenie świetnie podkręca metabolizm i sprzyja spalaniu tłuszczu. Naprawdę, wcale nie musisz się głodzić.


Galeria zdjęć

comments powered by Disqus

Zapytań: 11, Copyrights © Nasz Urwis, 2013 | Wykonanie serwisu: Crazybeaver.net