Portal usług dla dzieci

+ dodaj darmowe ogłoszenie + dodaj firmę bezpłatnie

Letni jadłospis malucha

Artykuł nr 88 utworzony: 05.07.2013, 13:57

Wakacyjne miesiące to wspaniały okres dla wszystkich małych smakoszy, a także dla rodziców dzieci troszczących się o zapewnienie im wszystkich niezbędnych dla zdrowia witamin i mikroelementów. To właśnie w lipcu i sierpniu możemy komponować najzdrowsze posiłki, składające się z sezonowych warzyw i owoców, które w dodatku teraz zawierają najmniej chemii, a do tego są stosunkowo tanie. Wykorzystajmy w pełni te kulinarne możliwości i codziennie zaproponujmy dziecku coś pysznego i zdrowego. Wiadomo przecież, że to co dostarczymy młodemu organizmowi w pierwszych latach życia, może mieć ogromny wpływ na jego późniejszą kondycję.

Smaczne i zdrowe zupki

Największa uwagę warto oczywiście zwrócić na świeże sezonowe warzywa. Mrożonki, produkty suszone czy ze słoiczków, zostawmy na zimę. Teraz postaraj się rozsmakować dziecko w zupie-kremie ze świeżego groszku, pysznej szpinakowej, botwince, albo zupie z cukinią i kluseczkami. Możliwości jest naprawdę nieskończenie wiele. Także zwykła pomidorowa ze świeżych pomidorów to wspaniałe doznanie smakowe. Nawet jeśli twój maluch nie jest fanem zup, możesz go oczarować smakiem pure z bakłażanów lub cukinii, pulpy buraczkowej czy tartej marchewki. Posiłki nie muszą składać się oczywiście z samych warzyw, które można podawać także jako niewielki akcent. Młode ziemniaczki podawane ze szpinakiem i gotowanym drobiem, czy gołąbki zawinięte w świeżą kapustkę, mogą być prawdziwą ucztą nie tylko dla przedszkolaka, ale także dla jego rodziców i starszego rodzeństwa, którzy także powinni się zdrowo odżywiać.

W wakacje warto także pamiętać o sokach warzywnych. Nieuprzedzone i otwarte na nowe doznania smakowe dziecko potrafi się w nich naprawę rozsmakować, zwłaszcza jeśli będą wyciskane ze świeżych lokalnych warzyw. Zachęcanie do regularnego picia soku z marchwi, pomidorów czy zielonych roślin liściastych to naprawdę najlepsza inwestycja w zdrowie dziecka.

 

Owoce nie tylko w deserach

Latem nie brakuje również zdrowych i w większości lubianych przez dzieci polskich owoców. Najbardziej popularne są oczywiście truskawki (na które jednak należy uważać, zwłaszcza na początku, ponieważ mogą uczulać maluchy). Można je dodawać do pysznych wypieków takich jak serniki czy biszkopty, a także komponować z nich pyszne koktajle na bazie jogurtu lub mleka. Naleśniki i pierogi z truskawkami, domowe kisiele i galaretki, makarony z owocami na zimno, a także pyszne kompoty - na upały nie ma dla dzieci nic lepszego!. Oczywiście urwisy powinny próbować także innych owoców. Arbuzy, jagody, morele, wczesne gruszki i jabłka; im bardziej różnorodnie tym lepiej.

Oprócz tradycyjnych dań obiadowych, napojów i deserów, które nam samym kojarzą się z dzieciństwem, warto także pomyśleć o owocowych musach, domowych lodach, orzeźwiających sorbetach czy przecierowych sokach owocowych.

 

Świeże zioła

W diecie bardzo małych dzieci powinno być oczywiście niewiele przypraw, ponieważ ich smak dopiero się kształtuje. Jeżeli jednak dziecko jest już odpowiednio duże i smakują mu przyprawy, zamiast suszonych radzimy dodawać do posiłków świeże akcenty. Latem w polskich ogrodach, na działkach, balkonach, parapetach, w sklepach i na bazarach nie brakuje pysznych ziół, wzbogacających aromat wielu potraw. Jeśli nasz urwis ma więcej niż rok możemy mu z czystym sumieniem podawać świeże i suszone zioła. Melisa, rumianek, mięta i anyż to idealne składniki herbatek, które po schłodzeniu i dodaniu na przykład miodu, będą idealnym napojem na upał. Natomiast takie rośliny jak bazylia, majeranek, tymianek czy koper, nie tylko wzbogacają smak ciepłych dań warzywno-mięsnych, ale także usprawnią procesy trawienne w małym brzuszku.

 


Galeria zdjęć

comments powered by Disqus

Zapytań: 11, Copyrights © Nasz Urwis, 2013 | Wykonanie serwisu: Crazybeaver.net