Portal usług dla dzieci

+ dodaj darmowe ogłoszenie + dodaj firmę bezpłatnie

Kasza - podstawa diety twojego urwisa

Artykuł nr 76 utworzony: 05.06.2013, 12:58

Dietetycy już od dawna przekonują nas, że kasze oraz inne wartościowe produkty zbożowe, powinny stanowić największą część diety osób w każdym wieku. Ich szczególne walory smakowe i zdrowotne, a także duża różnorodność, sprawiają, że jest to wprost idealny pokarm dla dzieci, który można podawać nawet niemowlakom przed ukończeniem szóstego miesiąca życia. Jedynym warunkiem jest właściwy wybór rodzaju kaszy oraz odpowiednie jej przygotowanie.

Od czego zacząć?

Większość z nas praktycznie wychowała się na kaszy mannie. Jest to pierwszy produkt spożywczy zawierający gluten, z jakim się stykamy jako niemowlaki. Już od piątego miesiąca życia można maluchowi podawać pół łyżeczki kaszy manny dziennie przygotowanej na przykład z mlekiem mamy. Ważne jest by kasza była odpowiednio miękka i miała prawie płynna konsystencję. W miarę jak dziecko będzie dorastać, będziemy mu podawać grubsze kasze, które będą mogły być gotowane coraz krócej.

Kolejną kaszą glutenową z jaką zetknie się nasz urwis może być kaszka pszenna, którą można stosować zamiennie z manną. Jest ona idealnym dodatkiem do przecierów z warzyw, oraz cennym uzupełnieniem kleiku ryżowego. Natomiast gdy niemowlaki kończą 10 miesięcy, są już w stanie strawić kuskus. Ta szybka w przygotowanie kaszka pszenna jest zarówno cennym uzupełnieniem zupek, jak i podstawą drugiego dania.

 

Dla uczulonych na gluten

Jeśli przy podaniu pierwszych porcji kaszki manny okaże się, że twoje dziecko jest uczulone na gluten, nie oznacza to wcale, że nie może spożywać żadnych produktów zbożowych. Nie rezygnuj więc z kasz, tylko wybieraj te bezglutenowe, ponieważ od tego pokarmu najłatwiej zacząć podawanie maluchowi stałego jedzenia. Do wyboru mamy kasze ryżowe (z których warto przygotowywać zarówno kleiki warzywne, jak i słodkie przekąski, ponieważ ich neutralny smak do wszystkiego pasuje), a także kaszę kukurydzianą oraz drobną kaszę krakowską, ugotowaną na miękko. Kasza ryżowa, kukurydziana i krakowska, z czasem będą mogły być zamieniane po prostu na inne produkty z ryżu, kukurydzy i gryki, które nie zwierają glutenu i nie powodują reakcji alergicznych.

 

Dobre nawyki żywieniowe powinny być kontynuowane również wtedy, gdy maluch ma już ponad rok i radzi sobie praktycznie z większością produktów spożywczych. Nie rezygnujmy z kasz, a nawet wzbogacajmy ciągle ich wybór. Grubsze kasze jęczmienne i gryczane, czy też bardzo zdrowa i delikatna kasza jaglana, mogą być przygotowywane na tyle różnych sposobów, że nigdy nie znudzą się dziecku, które będzie mogło wciąż korzystać z dobroczynnych właściwości witamin, mikroelementów i dużych ilości błonnika. Kasze to naprawdę zdrowa, długotrwała alternatywa dla ziemniaków i chleba, która może towarzyszyć twojemu dziecku na każdym etapie życia.

 


Galeria zdjęć

comments powered by Disqus

Zapytań: 11, Copyrights © Nasz Urwis, 2013 | Wykonanie serwisu: Crazybeaver.net